|
Posted: Thu Apr 05, 2007 10:18 am Post subject: Qashqai |
|
|
Avots: Kakao.lv
Jau atkal ir saulains (bet nežēlīgi auksts) marta rīts, un jau atkal mēs tiekam iepazīstināti ar jaunu auto. Šoreiz tas ir kičīgais Nissan Qashqai. Līdz šim mēs par šo auto zinājām vien to, ka tas prot lidot, un ka ar to var šļūkt kā ar skrituļdēli. Bet uzzināt ko vēl prot šis Kaškai, mums piedāvāja Nissan pārstāvji Latvijā Motorcentrs un Norde.
Kā jau parasti prezentācija sākās ar garlaicīgu dažnedažādu runasvīru stāstījumu par globālo mārketingu, tirgus plānošanu, nākotnes vīziju, Milli Vanilli jauno kinofilmu, ... ak nē, par domāju es pats, lai sevi mazliet izklaidētu. Pasākumu nedaudz jautrāku padarīja dīdžeja mūzika un Ērika Loka asprātīgās piezīmes. Pēc tam sākās milzu drūzmēšanās ap meitenēm pie kurām bija jāparakstās, lai tiktu pie auto stūres. Kad beidzot bijām tikuši gala ar mazo birokrātiju, varējām sēsties pie Kaškai stūres.
Pasākuma organizatori bija sarīkojuši mazu trasīti, kuru lecīga (vārda tiešā nozīmē) jaunieša pavadībā lēni izbraukt. Kāpēc lēni? Jo šeit uzsvars tika likts uz trīs lietām - auto augstais klīrenss, vieglā manevrēšanas spēja un stikla jumts. Kad mazā trasīte ir pievarēta mums tiek dotas pāris stundas laika brīvai improvizācijai. Mašīnā esam trīs, nolemjam izmest mazu loku ar divām pieturvietām - Zaķusalu un Alfu.
Nesen radio dzirdēju reklāmu par kādu auto, kurš esot sportisks, stabils lielā ātrumā, neticami komfortabls un visādi citādi labas dzīves ekvivalents. Nodomāju, ka runa ir par kādu premuim klases limuzīnu. Izrādās nē, par septiņvietīgu minivenu... Tas man atgādināja mūžsenu patiesību, ka reklāmām un mārketingam nevar ticēt. Jebšu tomēr var? Nissan mārketings mums liek domāt, ka šis ir perfekts auto "pilsētas džungļiem". Tas tiek reklamēts ar kičīgiem grafiti, parkour lēkājošiem jauniešiem, jau iepriekš redzētajām reklāmām par skrituļdēli un braukšanu pa rampu, un citiem moderna un aktīva dzīvesstila elementiem. Bet kāds gan ar to visu ir sakars šim Golf klases automobilim? Izrādās vistiešākais.
Pēc pirmajiem metriem kļūst skaidrs, ka auto patiešām ir tāds, kādu mums to reklamē. Jau iekāpjot tajā rodas sajūta, ka tu esi jauns un aktīvs, ka tev ir jāmeklē skrituļdēlis, un ja vien tuvumā būtu 30 metru augsta rampa, nekas tevi neatturētu tai pārlēkt. Kaškai viennozīmīgi atgriež braucējā dzīvesprieku. Lai arī tas izskatās mazliet saskumis, to kompensē auto gaita un vadāmība. Noskatieties vēlreiz to reklāmu par "skrituļdēli". Braukšana ar Qashqai rada tieši tādas sajūtas. Stabils un pārliecinošs visos manevros, bet galvenais viegli un precīzi vadāms, . Neskatoties uz augsto klīrensu, auto nav zaudējis neko no vertikālās stabilitātes. Pat Alfa Romeo Brera bija nesalīdzināmi gāzelīgāka pagriezienos.
Diemžēl saskārāmies arī ar nepatīkamu mīnusu. Ar dzinēju. Mūsu auto bija aprīkots ar 1.6l benzīna motoru, kuram tomēr ir pārāk maz jaudas. Qashqai ir pieejami ar 1.6 un 2.0 benzīna, kā arī ar 1.5 un 2.0 dīzeļa dzinējiem. Mans ieteikums - ņemiet divlitru benzīnnieku ja gribiet izbaudīt Qashqai braukšanu. Diemžēl nekur neatradu nekādu informāciju - bet joprojām ceru - ka vēlāk Qashqai varētu iegūt arī kādu niknāku dzinēju, piemēram 2.5 no X-Trail. Tas patiešām piestāvētu mazajam pilsētas samurajam.
Qashqai pieejams gan kā priekšpiedziņas, gan pilnpiedziņas auto. Pārnesumu kārbas ir piecu un sešpakāpju, kā arī CVT variators.
Gribiet pateikšu vēl ko labu par šo auto? Tajā ir neticami daudz vietas! Nu labi, tas protams nav Ikaruss, bet nevienā kompaktklases auto es neesmu juties tik brīvi. Ir pietiekami vietas gan priekšā, gan aizmugurē. "Aiz sevis" varu iesesties tik brīvi, ka ceļi vispār neskaras klāt priekšējam sēdeklim. Turklāt virs galvas ir pietiekoši daudz vietas, neskatoties uz stikla jumtu ar izbīdāmu pārsegu. Arī Qashqai bagāžnieks ir gana ietilpīgs. Un mūsu mīļie glāžu turētāji? Astoņi.
Ergonomika ir laba, pogas ir viegli aizsniedzamas. Apdares materiāli ir no labas mīkstas plastmasas. Pārredzamība laba. Sānu spoguļi milzīgi. Ko es vēl aizmirsu? Ā, pašu galveno. Visi Qashqai, ieskaitot bāzes modeli, ir aprīkoti ar Bluetooth brīvroku sistēmu. Darbojas lieliski.
Par cenu. Parasti mēs iepazīstot jaunu auto uzzinām tā sākumcenu. Vēlāk uzzinot vislabāk aprīkotā auto cenu esam šokēti par tās apmēriem. Šajā gadījumā es ieteiktu darīt tā, kā to darījām mēs. Vispirms iepazīties ar dārgāko versiju. Mūsu gadījumā tas bija auto ar divu litru motoru, visu četru riteņu piedziņu, ādas salonu un citiem niekiem. Tā cena ir 22 tūkstoši eiro. Tas ir apmēram tikpat cik Toyota RAV4. Un tad iepazīstamies ar lētākā auto cenu, un esam patīkami pārsteigti. Tikai 16 tūkstoši eiro. Tas ir tik, cik maksā Fiat Punto. Tātad izvēlamies kaut ko pa vidu un arī iegūsim kaut ko pa vidu - starp Punto un RAV4, turklāt ar labākajām īpašībām no abiem.
Nu tā, īsuma būšu pastāstījis par mazo feino auto ar jocīgo nosaukumu. Sīkāk par to pastāstīšu kaut kad vēlāk, pēc kārtīga Kakao testa. Pagaidām visiem, kas meklē auto šajā cenu kategorijā noteikti iesaku aiziet pie dīleriem un to izmēģināt. Varbūt arī jums Qashqai iepatiksies tāpat kā mums.
|
|