atcerēties mani Paroles atjaunošanaReģistrēties
200sx.lv 200sx.lv


1965.4 līdz 1968.6 Šis bija pirmais Nissan automobilis, kuram tika dots Silvijas vārds. Nissana galvenā dizainera Otakes vārdiem, šis apzīmējums nāk no sengrieķu mitoloģijas un vārdu Silvija ieguva no skaistas strautu nimfas vārda. Vārds Silvija parādās arī romiešu mitoloģijā. Auto modelis kā tāds, tika saukts Nissan 1600 Coupe.

400 metru sprints: 16.9sec
Maksimālais ātrums: 178km/h
Svars: 980kg
Dzinējs: 1.6l 90zs pie 6000 apgr./min.
Griezes moments: 13.5kgm pie 4000 apgr./min.



1974. gada Nissan izlaida pirmo moderno Silvijas versiju ar virsbūves kodu S10. Septiņdesmito gadu beigās un astoņdesmito gadu sākumā parādījās divi jauni Silvijas modeļi – S11 un S110. Tiesa gan, abi šie modeļi neguva atsaucību pircēju vidū.



Nissan Silvia S110 (1979 / 1984)
S110 200sx, bija pārdošanā Amerikā no 1980 līdz 1983 gadam. Modeļu gammā bija sedans un hečbeks, ar īpašu motoru spektru Amerikas vietējam tirgum. S110 visiem bija NAPS-Z motori. NAPS-Z ir tikai L-sērijas bloks ar dzinēja galvas modifikāciju ar divām aizdedzes svecēm uz cilindru, kas nodrošināja labāku sadegšanu un darīja auto videi draudzīgāku. No 1980 līdz 1981 gadam vienīgais pieejamais dzinējs bija Z20E, SOHC 2 litru, 4 cilindru ar degvielas iešprici. No 1982 līdz 1983 klajā nāca Z22E, kas bija forsēta iepriekšējā motora variācija. Pārnesumkārba 3N71B bija nemainīga no S10 modeļa, bet vēlāk parādījās jauna FS5W71B 5 pārnesumu rokas ātrumkārba. No 1982 līdz 1983 S110 bija 4 disku bremzes un H165 diferenciālis.



Nissan modelis ar S12 virsbūvi parādījās 1983 gadā. Bija pieejami divi virsbūvju tipi – kupeja un hečbeks. Amerikā šis modelis tika dēvēts par 200sx, bet vairumā citu valstu – Gazelle. Japānas tirgum šie auto tika piedāvāti ar divu litru FJ20 vai FJ20DE, turpretī, Eiropas modelim tika 1,8 litru CA18DE, no 1984. līdz 1988. gadam.

S12 bija pēdējais 200sx variants kādu mēs to pazīstam – Ziemeļamerikā. 1989. gadā tika aizstāts ar S13 240sx. Pircējiem bija izvēle starp sedanu un hečbeku. Hečbeks tika apgādāts ar CA18ET 1.8 litru turbopūtes SOHC (120zs) motoru no 1984 līdz 1986, savukārt, no 1987 līdz 1988 gadam, šo auto uz priekšu dzina VG30E 3.0 litru SOHC V6 (160zs). Bāzes modelim bija CA20E 2.0 litru SOHC 4 cilindru (102zs) motors bez turbo, kas faktiski bija forsēts tas pats 1,8 litru turbomotors. Minētais divu litru dzinējs bija vienīgais, kas tika uzstādīts sedaniem, un, bāzes motors hečbeka versijai. S12 bija apgādāts ar 4 pakāpju automātisko vai 5-pakāpju rokas pārnesumkārbu .Turbopūte tika tikai versijām ar rokas pārnesumkārbu. Patīkami ir apzināties , ka jau S12 standartā bija apgādāts ar neatkarīgo piekari visiem riteņiem un visām 4 disku bremzēm. Minētie modeļi bija tiešām izdevušies, un, pat bāzes versija dāvāja pietiekoši daudz patīkamu braukšanas mirkļu. Vēl jāpiezīmē, ka šo auto motori bija viegli modificējami.



1988. gadā sāka parādīties modelis S13. Tas tika piedāvāts kā sedans un kabriolets. Šis modelis nedaudz atšķiras no mums labi pazīstamā S13 ar to, ka nebija atveramās acis. Šis auto bija bruņots ar CA18DE vai CA18DET, kas nozīmē ar turbopūti vai bez.

Vēlāk šis modelis tika apgādāts ar divu litru motoriem ar turbopūti vai bez – SR20DE vai SR20DET, kuri vēlāk ir sastopami Eiropas modelī S14. Savukārt Amerikā šiem auto tika 2,4 litru, 155zs motori – KA24DE. Kupejas versijai tika piedāvāta ari visu četru riteņu stūrēšanas iespēja (HICAS), kas kā papildus aprīkojums bija pieejams arī nedaudz eksportam
paredzētajiem spēkratiem.

S13
1989 gadā parādījās tirdzniecībā auto ar šādu virsbūves marķējumu. Eiropā pazīstams kā 200sx, Japānā un Austrālijā kā 180sx, pateicoties 1,8 litru turbomotoram, bet Amerikā 2,4 litru bez turbo versija ieguva nosaukumu – 240sx. Eiropas tirgum šis auto tika aprīkots tikai un vienīgi ar CA18DET motoru, bet nezināmu iemeslu dēļ, tam tika nosaukums 200sx. Japānas iekšējam tirgum šis auto tika ražots līdz pat 1999. gadam, kamēr citur pasaulē šo modeli – (R)S13, jau 1994. gadā aizstāja nākamais S14.



1994. gada rudenī dienas gaismu ieraudzīja jaunais 200sx modelis – S14. Japānā un daudzās citās valstīs šis modelis ieguva nosaukumu Silvia, kamēr Eiropas tirgum nosaukums paliek nemainīgs – 200sx. No motoru klāsta šī modifikācija iegūst divu litru turbopūtes dzinēju SR20DET ar 200zs jaudu. Visu riteņu stūres iekārta (HICAS) ir pieejama tikai Japānas patērētājiem. 1996. gadā S14 piedzīvo plastisko operāciju. Tiek pagarināts motora pārsegs un izmainīta priekšējo lukturu forma. Modelis iegūst papildu burtu/ciparu pie sava virsbūves tipa apzīmējuma – S14a/S141. Daudzās Eiropas valstīs šis auto ir iegūstams tikai speciāli pasūtot. Modeli ražoja līdz 1999/2000. gadam.



1999. gada janvārī Japānā prezentē visjaunāko 200sx modifikāciju S15. Divas spēka versijas Spec-S un Spec-R. Daudz virsbūves un ritošas daļas elementi tiek aizgūti no Skyline R34 modeļa, bet motori vēl joprojām ir tie paši SR20DE vai SR20DET, tiesa gan, jāpiebilst, ka tiek izmainīti arī jaudas parametri šiem auto – 220zs ar automātisko pārnesumkārbu un 250zs ar rokas 6 pakāpju pārnesumkārbu. Tā kā modifikācija tiek ražota tikai valstīm ar stūri kreisajā pusē auto izplatās vienīgi Japānā, Austrālijā un Lielbritānijā.


» SILVIA bilžu galerija